Ajutor la teme

  • By Alexandra Alle
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Gramatica »

Verbele copulative? 

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Verb la modul supin »

Construiti un enunt in care un verbul la modul supin sa aiba functia sintactica de complement circumstantial de scop.

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Forme literare actuale »

Scrieti formele literare actuale ale cuvintelor santa si giur.

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Propozitie complexa »

Alcatuieste o propozitie cu,cuvintele:

-acesta

-aceasta

-totul 

-nimic

-fiecare

Avand valori morfologice diferite.

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

2 loturi - povestire »

Povestiti:

- 2 loturi

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

2 loturi - personajul principal »

Caracterizati personajul principal din opera ,,2 loturi" :

- Domnul Lefter.

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română
  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Ritmul - definitie »

Ce este Ritmul?

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Ritmul - din nou »

Ce este Ritmul?

  • By Bujor Nicoleta
  • Clasa a 7-a
  • Disciplina: Limba română

Numiti figuri de stil si altele »

,,Chiar si atunci cand scriu stihuri originale

nu fac decat sa talmacesc.

Asa gasesc ca e cu cale.

Numai astfel stihul are un temei

sa se-mplineasca si sa fie floare.

Traduc intotdeauna .Traduc 

in limba romaneasca

un cantec pe care inima mea

mi-l spune inganat suav,in limbs ei."

 

1) Selectati din text verbele care se refera la procesul creatiei.

2) Numiti figura de stil realizata prin substantivul floare si explicati semnificatia acesteia.

3) Aratati in 5-7 randuri,de ce cantecul inimii trebuie ,, tradus'' in ,, limba romaneasca''.

4) Gasiti cate un sinonim pentru urmatoarele cuvinte din text: stig, a talmaci.

5) Indentificati derivatele si compusele din textul de mai sus si explecati cum s-au format.

6) Gasiti cate un antonim pentru cuvintele: atunci si intotdeauna.

7) Aratati ce parte de vorbire este cuvantul suav in textul dat. Construiti o propozitie in care sa fie o alta parte de vorbire. Indicati-o.

8) Indicati 4 sensuri ale cuvantului polisematic a ingheta si construiti enunturi cu ele.

9) Explicati sensul paronimelor si construiti enunturi cu ele:

- scara;

- scala;

- escala.

10) Explicati ce este gresit in urmatorul enunt: Romanul poate fi citibil.

11) Indicati primii 4 diftongi din textul de mai sus.

12) Ce informatii sunt necesare intr-o fisa de lectura pe care o alcatuiti pentru o carte primita recent de biblioteca scolii voastre? Completati fisa cu datele ultimei carti citite de voi.

 

1 2 3